ARBEJDSBETINGELSER
Vores arbejdsbetingelser er en del af vores tilbud. Det er kundens ansvar at have gennemlæst og forstået disse ordentligt.

1. Afdækning:
Genstande som ikke kan lade sig flytte (f.eks. køleskabe, reoler, tv eller hvis der ikke er dør mellem rummene) samt rum der støder op til, skal kunden selv sørge for at få afdækket, hvis ønsket. Rum hvori der skal slibes skal være HELT ryddet for møbler. Såfremt kunden lader møbler være hængende, er det på eget ansvar.

2. Vægge og fodpaneler:
Ved gulvafslibning kan der forekomme småskader/ridser på fodpaneler og vægge. Der er altid risiko for ridser og olie/lak/lud klatter på vægge, paneler og andet træværk (se ovenstående afsnit). Derfor anbefales der, at man maler en sidste gang efter gulvbehandlingen hvis omstændighederne gør, at malearbejdet ikke kan vente til efter vi har været der. Alternativt skal man pille de nuværende paneler af og sætte dem på efterfølgende.

3. Støv:
Vores maskiner opsamler en god del af støvet så det er ikke meget mere vi støver end hvad man kan forvente, når der udføres gulvarbejde. Derudover støvsuger vi ind imellem behandlingerne, men kan selvfølgelig ikke støvsuge vægge og andet træværk der er i rummet. Er der med spartelmasse eller trapper at gøre skal kunden forvente, at der vil forekomme meget støv. Afhængigt af gulvtypen kan det nogle gange støve mere end andre (se afsnit 1 om afdækning).

4. Arbejdsproces:
Der må ikke være andre håndværker på arbejdsområdet, når vi udfører gulvafslibning og gulvbehandling. Årsagen til dette er; strøm, støv, betrædelse af gulve, forsinkelse mm.

5. Støj og lugt:
Støj og lugt gener kan aldrig undgås, når man har med afhøvling af gulve at gøre. Ved slibning af spartelmasse og trapper må dog støv i noget større omfang forventes.

6. Affald:
Affald samles i klare affaldssække af os men kunden skal selv sørge for at få dem smidt ud. Vi kan smide skraldet ud for kunden såfremt kunden ønsker det, men der tages separat betaling for dette.

7. Gennemslibning og knæk ved not:
Ved afslibning af lamelparket, kan der forekomme gennemslibning af slidlaget og løse parketstave. Vi kan desværre ikke påtage sig ansvar af denne form for skader da det blotte øje aldrig kan se hvorvidt der vil komme gennemslibning. Ingen gulvmand kan med det blotte øje vurdere, hvor mange gange et gulv er blevet slebet. Det betyder at hvis et massivt gulv (planke som parket) er blevet slebet for mange gange, så kan man risikere, at gulvet kan revne ved not.

8. Strøm / El:
Kunden skal selv sørge for, at der er strøm i huset/lejligheden, dvs. i de rum hvor gulvene skal slibes.

9. Rumtemperatur:

Ved udendørs temperatur under 15 grader, skal rummene hvor gulvbehandlingen udføres, være min. 20 grader varme. Dette forventes at være sket senest 48 timer inden vores ankomst. I modsat fald, kan det forlænge vores tørretid/arbejdstid og dermed forhøje jeres omkostninger.

10. Betaling:
Der er altid kontant afregning efter udført arbejde ude på adressen hvor arbejdet laves (ved kontant afregning menes penge i hånden eller betaling med dankort).
Betalingen kan ske på følgende tre måder:
1. Afregning ved afsluttet arbejde (enten med dankort eller kontant).
2. Ved straks overførsel af beløbet elektronisk (via bankoverførsel). Der vil i dette tilfælde blive pålagt et faktureringsgebyr. Beløbet skal overføres samme dag som arbejdet udføres, dog senest kl. 12.00. Kvittering på overførslen skal herefter sendes til vores mail.
3. Hvis regningen skal betales over vedligeholdelseskontoen, og boligselskabet dermed skal betale, skal vi bruge en skriftlig bekræftelse fra boligselskabet herom. Der vil herefter blive pålagt et faktureringsgebyr.
Oprettede erhvervskunder har fra 5 – 30 dages kredit – der pålægges gebyr ved eftersendelse af regning.

11. Afbestillings politik
Afbestilling skal ske senest 48 timer inden det aftalte mødetidspunkt. Det skal ske skriftligt i form af mail sendt til klik HER i hverdagene mellem 8.00 og 18.00. I dette tilfælde vil der ikke blive pålagt et afbestillingsgebyr.
Hvis du aflyser med mindre end 48 timer til opgavens påbegyndelse, så vil du blive pålagt et afbestillingsgebyr på 495 kr. inkl. moms.
Hvis afbestillingen sker under 24 timer inden det aftalte mødetidspunkt, vil du blive faktureret 10 % af opgavens samlede pris, dog min. 995 kr. inkl. moms.
Bliver vi brændt af på adressen vil du blive faktureret 50 % af opgavens samlede pris. Vær opmærksom på, at hvis du aflyser efter kontorets lukketid og opgaven skal udføres den næste dag, så betragtes det som, at vi er blevet brændt af. Kontoret åbner først kl. 8.00 i hverdagene og vi vil derfor ikke kunne registrere din afbestilling før vores medarbejdere allerede er kørt.

12. Tilbuddets omfang
Kun ovennævnte indgår i tilbuddet. Har man yderligere ting såsom trapper, trappetrin, dørtrin, bordplader, vindueskarme, flere rum, flere m2 m.m., bede i oplyse dette, så vi kan udregne prisen for dette.

13. Sygdom
I disse Covid-19 tider kan vi i tide og utide støde på sygdom eller nødsaget isolation. Skulle uheldet være ude, og din gulvmand bliver syg, så forsøger vi at rokere rundt, så en af vores andre gulvmænd kan træde til. Lykkes det os ikke, så vil vi gøre brug af vores faste samarbejdspartner. Vi er ikke forpligtet til at oplyse dig herom, men din pris/garanti på arbejdet vil forblive uændret.

14. Fejl ved bestemte kombinations behandlinger
Vi udfører IKKE kombinationen lud + lak, da der er en fejl i bindingsprocessen. Du risikerer dermed, at lakken om nogle måneder/nogle år begynder at skalle af, da den ikke kan binde ordentligt med lud. Det er derfor en risiko på egen regning du løber, da vi fraskriver os alt ansvar. Derfor anbefaler vi hvidpigmenteret mat lak eller alternativt hvid lud+ hvid olie.

15. Letslibning
Ved en letslibning/polering/mellemslibning fjerner man IKKE den gamle efterbehandling (ridser, misfarvninger, plamagepletter, gennemslid m.m. vil IKKE forsvinde). Det betyder at der kun kan påføres den efterbehandling, der i forvejen er på gulvet, hvilket vil sige at er der klar lak på gulvet i dag, så skal der lak på efterfølgende igen. En letslibning er kun en opfriskning af gulvet, så den øverste flade fjernes ikke.

16. Udendørs arbejde og vejrbetingelser
Ved slibning af træterrasse, skal denne værre tør i min. 2 dage før vores ankomst. Op til ankomsten holder vi øje med vejrudsigten, så vi sikrer optimale forhold. Efter endt arbejde overgår ansvaret til kunden, og kunden skal herfra sikre sig, at det ikke regner på terrassen de næste 7 dage, hvor olien hærder. Dette kan forhindres ved midlertidig afdækning af terrassen i regnperioder. Den resterende tid skal olien stå fri, så den kan hærde.

17. Rådgivning
Ved ankomst om morgenen laves der en gennemgang af gulvet med kunden, hvor vi gennemgår behandlingen. Vær opmærksom på at gulvmanden aldrig rådgiver jer til en bestemt behandling, da vi har mange forskellige behandlinger, og alt er en smagssag. Han lytter gerne til jeres ønsker og kan vejlede/indsnævre mulighederne for jer, men han vil aldrig fortælle jer hvad i skal vælge. Skal gulvet bruges til noget særligt såsom fx kontorarealer eller bruges gulvet særligt (som fx hjem med husdyr eller kørestolsbrugere) er det kundens ansvar at oplyse dette til gulvmanden.

18. Generel anbefaling
Vi anbefaler ALTID at få ordnet dine gulve inden, at du får malet væggene. Gulve kan dækkes af efter gulvmandens besøg og dermed beskyttes, mens vægge ikke kan.  Hvis du alligevel vælger at male først, skal du være forberedt på: at vægge skal vaskes (grundet støv), at gulvpaneler skal efter males (grundet de håndholdte kantslibere som kan ridse), og at der skal efter males i bunden af væggene (afhængigt af efterbehandling kan man risikere, at det sprøjter op på væggene). Derfor er det logisk at få besøg af gulvmanden først! Se afsnit 2 og 3.

19. Forbehold
Vi forbeholder os retten til prisændringer og forbeholder os prisfejl i tilbuddet.

20. Parkering
Hvis vi  -grundet ejendommens placering eller andet – er nødt til at betale for parkeringen det pågældende sted, er dette en udgift kunden skal betale for.

21. Vedligeholdelse og tørretider
Du anbefales at læse om disse punkter, inden du tager gulvet i brug. Se dette link https://dbf-gulvservice.dk/vedligeholdelse-af-gulve/

22. Forventninger til mit gulv efter gulvarbejde
Der er masser at tage stilling til, når man skal have lavet sit trægulv. Det helt primære er: Hvilken efterbehandling skal jeg vælge, efter gulvet er slebet? Se dette link – https://dbf-gulvservice.dk/forventninger-til-gulv/

22. Malede gulve
Hvis gulvet i forvejen er malet, så vil vi blot gøre dig opmærksom på, at når vi sliber, så sliber vi 0,5-1,5 mm. af træets overflade. De fleste planker har fordybninger og hvis malingen er sivet ned i dem, så kan du risikere at der er områder, hvor malingen stadig kan ses. Ligeledes nede i fugerne. Hvis du vil have, at man ser maling resterne mindst muligt, så anbefaler vi en efterbehandling med hvidpigment (man kan stadig se træets struktur og knaster!), men den gamle maling vil mere mindre synlig. Dette er selvfølgelig kun gældende, hvis gulvet er malet hvidt.

Generelt:
Vi forbeholder os retten til prisændringer og forbeholder os prisfejl i tilbuddet.
Har du evt. nogle spørgsmål vedr. Arbejdsbetingelser kan du ringe til gulvmand dir. på 40206149
DBF indehaver
Arbejdsbetingelser – God arbejdsbetingelser – Se vores arbejdsbetingelser – gulvafslibning med arbejdsbetingelser – Hos os kan du leje en gulvsliber og se vores leje /arbejdsbetingelser

Arbejdsbetingelser