Præcisering af arbejdsbetingelser
Vores arbejdsbetingelser er en fast del af vores tjenestetilbud og bør gennemgås nøje af kunden:
- Afdækning: Kunden skal afdække genstande, der ikke kan flyttes, samt rum uden døre grænsende til arbejdsområdet. Arbejdsområderne skal være fri for møbler. Vi flytter ikke møbler eller åbner køleskabe for at slibe helt ind til skabet.
- Beskyttelse af vægge og fodpaneler: Vi bestræber os på at beskytte kundens ejendom, men der er risiko for mindre skader på fodpaneler og vægge som følge af slibningen samt stænk af olie, lak, lud eller maling. For at mindske risikoen for dobbeltarbejde anbefaler vi at male væggene efter vores besøg eller alternativt at fjerne paneler og gen installere efterfølgende.
- Støv: Vores maskiner opsamler ca. 98% af støvet. Vi støvsuger mellem behandlinger, men ikke vægge, træværk eller andre rum. For at minimere risikoen for at støv og snavs falder ned og fastgør sig i behandlingen, anbefales det at lave en overfladisk rengøring inden vores ankomst, da vi ikke har kontrol over støv der falder ned fra reoler, vægge, vindueskarme m.m.
- Støj og lugtgener: Støj og lugt er uundgåelige, selvom alle produkter er danske og opfylder indeklimakravene.
- Elektricitet: Kunden skal sørge for strøm i de rum, hvor gulvene skal slibes.
- Rumtemperatur: Ved udendørstemperaturer under 15 grader skal rummene være mindst 23 grader varme senest 48 timer inden vores ankomst. Manglende opfyldelse kan forlænge tørre- og arbejdstiden og derved forlænge arbejdsomkostningerne for kunden.
- Arbejdsområdet: Der må ikke være andre håndværkere til stede under arbejdet.
- Gennemslibning: Der kan opstå gennemslibning af slidlaget på lamelparket og løse stave, hvilket ingen kan forudsige eller tage ansvar for. Enkelte skader kan endda opstå efter endt behandling grundet faktorer som forhøjet fugt, dårlig limning eller varme i rummene.Bemærk: Lampelparket er begrænset i forhold til efterbehandlingsmuligheder.
- Fugearbejde: Dette indebærer rensning af eksisterende fuger samt ilægning af nye. For at fugerne kan renses kræver det en minimums fugebredde på minimum 4 mm. Rensning af smallere fuger udføres efter bedste evne uden garanti, da vi ikke kan komm til at oprense optimalt. En anden mulighed er at øge fugebredden ved at fræse, men dette frarådes da det svækker fjer og not – og koster en del mere. Ønsker kunden dette gjort, så bedes det være gjort forud for vores ankomst.
- Bestemte kombinationsbehandlinger: Vi udfører ikke lud og lak kombinationer på grund af risiko for at lakken skaller over tid grundet fejl i den kemiske bindingsprocess mellem de to produkter. Risikoen ved denne behandling påhviler kunden, såfremt de ønsker dette mod vores råd.
- Afslibning af malede gulve: Maling kan trænge ned i fuger og træets naturlige fordybninger, hvilket kan gøre det udfordrende at fjerne det fuldstændigt. Da vi kun sliber 0,5-1,5 mm af træet for at bevare gulvets kvalitet, kan der derfor forekomme mindre malingsrester. En efterbehandling med lav kontrast til den eksisterende maling kan dog minimere synligheden af disse rester.
- Eksisterende skader: Skader som sømhuller, ormehuller, misfarvninger m.m., kan ikke garanteres at forsvinde. Træ er et naturmateriale og skader der er opstået, kan kun repareres i et begrænset omfang. Hvis skaden er generende, kan kunden overveje at udskifte de beskadigede planker før vores ankomst. I dette tilfælde må man forvente synlige forskelle i det nye og gamle gulv.
- Let slibning: En letslibning fjerner ikke den eksisterende efterbehandling og afhjælper hverken ridser, hakker eller misfarvninger. Det er udelukkende en opfriskning af gulvet, hvilket betyder, at kun samme type efterbehandling som den oprindelige kan anvendes.
- Gulv før malerarbejde: Vi anbefaler altid at udføre gulvarbejdet før malerarbejdet. Efter gulvarbejde kan gulvene afdækkes og beskyttes – en mulighed, der ikke gælder for vægge og paneler. Hvis kunden vælger at male først, skal de være opmærksomme på risikoen for, at vores maskiner beskadiger malede overflader, og efterbehandlingen kan sprøjte op på vægge og paneler, hvilket kan kræve genmaling. Støv fra gulvarbejdet vil ligeledes nødvendiggøre rengøring af vægge og paneler. Af disse grunde anbefaler vi altid at starte med gulvarbejdet.
- Affald: Kunden er ansvarlig for bortskaffelse af affald, som vi pakker i gennemsigtige affaldssække. Vi kan bortskaffe mod en afgift på 80 kr. pr. sæk.
- Udendørs arbejde: Ved udendørs arbejde skal terrassen være tør i mindst 2 dage før vores ankomst. Inden vi påbegynder arbejdet, overvåger vi vejrudsigten for at sikre optimale vejrforhold. Efter afslutning af arbejdet er det kundens ansvar at sikre, at der ikke falder regn på terrassen i de følgende 3 dage, mens olien hærder. Dette kan opnås ved midlertidig afdækning i regnfulde perioder. I resten af hærde perioden skal olien have lov til at hærde frit.
- Træ er et naturprodukt: Træ er et unikt naturprodukt med varierende karakteristika fra bræt til bræt, afhængigt af træsort, alder, brænding og producent. For at hjælpe vores kunder med at træffe velinformerede beslutninger tilbyder vi at medbringe prøvebrædder, som kan gennemses ved vores ankomst. Prøvebrædderne giver en realistisk indikation af, hvordan forskellige behandlinger vil se ud på den specifikke træsort. Vær opmærksom på, at træets naturlige variationer kan påvirke det endelige resultat, så gulvet muligvis ikke vil matche prøverne præcist, som det er med alt levende og dynamisk materiale.
- Vedligeholdelse og tørretider: Læs om vedligeholdelse på vores hjemmeside inden gulvet tages i brug.
- Rådgivning: Gulvmanden giver råd om efterbehandling i forhold til kundens krav og ønsker, men træffer ikke beslutningen for kunden. Valg af efterbehandling er en smagssag, som afhænger både af æstetiske præferencer samt vedligeholdelses mæssige præferencer.Bemærk venligst, at det er kundens ansvar at informere gulvmanden, hvis gulvet skal bruges til specielle formål såsom kontorarealer eller i tilfælde af særlig belastning såsom husdyr eller kørestolsbrugere, da dette kan påvirke rådgivningen.
- Sygdom: Ved sygdom trækker vi på faste samarbejdspartnere. Kunden vil ikke blive underrettet om dette, da prisen og garantien for arbejdet vil forblive uændret.
- Omfanget af tilbuddet: Prisen inkluderer kun de nævnte ydelser. Yderligere arbejde skal informeres og pris sættes separat.
- Betaling: Betaling skal foretages straks efter arbejdets afslutning på adressen. Vi modtager betaling via Dankort, kontanter eller bankoverførsel. Ved bankoverførsel skal det være en straksoverførsel, registreret senest kl. 12 på dagen for arbejdets udførelse. Hvis arbejdet afsluttes før kl. 12, skal betalingen registreres senest 30 minutter før arbejdets afslutning. Kvittering for overførslen skal sendes til 50 15 15 66.Ved betaling via vedligeholdelseskonto eller boligselskab kræves en skriftlig bekræftelse fra boligselskabet og der pålægges et faktureringsgebyr på 190 kr. Oprettede erhvervskunder har en mindre kreditperiode, og der pålægges et gebyr ved eftersendelse af regningen.
- Afbestillingspolitik: Ændring eller aflysning er gratis på hverdage frem til kl. 07.00, 48 timer før aftaledagen. Aflysninger modtages ikke i weekender, hvilket betyder, at aftaler om mandagen skal aflyses senest fredag kl. 07.00. Ændringer skal sendes skriftligt til info@dbf-gulvservice.dk.Aflysning med mindre end 48 timers varsel pålægges et gebyr på 595 kr. Ved mindre end 24 timers varsel er gebyret 10% af den samlede pris, dog minimum 1.095 kr. Hvis vores arbejdere møder op uden forudgående aflysning, faktureres 50% af opgavens pris.
Bemærk, at aflysninger skal ske inden for kontorets åbningstid. Aflysninger uden for åbningstid kan medføre forgæves kørsel og fuld fakturering.
Generelt:
Vi forbeholder os retten til prisændringer og forbeholder os prisfejl i tilbuddet.
Har du evt. nogle spørgsmål vedr. Arbejdsbetingelser kan du ringe til gulvmand dir. på 40206149
Arbejdsbetingelser – God arbejdsbetingelser – Se vores arbejdsbetingelser – gulvafslibning med arbejdsbetingelser – Hos os kan du leje en gulvsliber og se vores leje /arbejdsbetingelser