Arbejdsbetingelser

ARBEJDSBETINGELSER

Vores arbejdsbetingelser er en del af vores tilbud. Det er kundens ansvar at have gennemlæst og forstået disse ordentligt.

1. Afdækning:
Genstande som ikke kan lade sig flytte (f.eks. køleskabe, reoler, tv eller hvis der ikke er dør mellem rummene) samt rum der støder op til, skal kunden selv sørge for at få afdækket, hvis ønsket. Rum hvori der skal slibes skal være HELT ryddet for møbler. Såfremt kunden lader møbler være hængende, er det på eget ansvar.

2. Vægge og fodpaneler:
Ved gulvafslibning kan der forekomme småskader/ridser på fodpaneler og vægge. Der er altid risiko for ridser og olie/lak/lud klatter på vægge, paneler og andet træværk (se ovenstående afsnit). Derfor anbefales der, at man maler en sidste gang efter gulvbehandlingen hvis omstændighederne gør, at malearbejdet ikke kan vente til efter vi har været der. Alternativt skal man pille de nuværende paneler af og sætte dem på efterfølgende.

3. Støv:
Vores maskiner opsamler en god del af støvet så det er ikke meget mere vi støver end hvad man kan forvente, når der udføres gulvarbejde. Derudover støvsuger vi ind imellem behandlingerne, men kan selvfølgelig ikke støvsuge vægge og andet træværk der er i rummet. Er der med spartelmasse eller trapper at gøre skal kunden forvente, at der vil forekomme meget støv. Afhængigt af gulvtypen kan det nogle gange støve mere end andre (se afsnit 1 om afdækning).

4. Arbejdsproces:
Der må ikke være andre håndværker på arbejdsområdet, når vi udfører gulvafslibning og gulvbehandling. Årsagen til dette er; strøm, støv, betrædelse af gulve, forsinkelse mm.

5. Støj og lugt:
Støj og lugt gener kan aldrig undgås, når man har med afhøvling af gulve at gøre. Ved slibning af spartelmasse og trapper må dog støv i noget større omfang forventes.
 
6. Affald:
Affald samles i klare affaldssække af os men kunden skal selv sørge for at få dem smidt ud. Vi kan smide skraldet ud for kunden såfremt kunden ønsker det, men der tages separat betaling for dette.

7. Gennemslibning:
Ved afslibning af lamelparket, kan der forekomme gennemslibning af slidlaget og løse parketstave.
Vi kan desværre ikke påtage sig ansvar af denne form for skader da det blotte øje aldrig kan se hvorvidt der vil komme gennemslibning.

8. Strøm / El:
Kunden skal selv sørge for, at der er strøm i huset/lejligheden, dvs. i de rum hvor gulvene skal slibes.
 
9. Rumtemperatur:

Ved udendørs temperatur under 15 grader, skal rummene hvor gulvbehandlingen udføres, være min. 20 grader varme. Dette forventes at være sket senest 48 timer inden vores ankomst. I modsat fald, kan det forlænge vores tørretid/arbejdstid og dermed forhøje jeres omkostninger.

10. Betaling:
Der er altid kontant afregning efter udført arbejde ude på adressen hvor arbejdet laves (ved kontant afregning menes penge i hånden eller betaling med dankort).

Betalingen kan ske på følgende tre måder:

1. Afregning ved afsluttet arbejde (enten med dankort eller kontant).

2. Ved overførsel af beløbet elektronisk (via bankoverførsel). Der vil i dette tilfælde blive pålagt et faktureringsgebyr. Beløbet skal overføres samme dag som arbejdet udføres, dog senest kl. 12.00. Kvittering på overførslen skal herefter sendes til vores mail.

3. Hvis regningen skal betales over vedligeholdelseskontoen, og boligselskabet dermed skal betale, skal vi bruge en skriftlig bekræftelse fra boligselskabet herom. Der vil herefter blive pålagt et faktureringsgebyr.

Oprettede erhvervskunder har fra 5 – 30 dages kredit – der pålægges gebyr ved eftersendelse af regning.

11. Afbestillings politik
Afbestilling skal ske senest 48 timer inden det aftalte mødetidspunkt. Det skal ske skriftligt i form af mail sendt til klik HER i hverdagene mellem 8.00 og 18.00. I dette tilfælde vil der ikke blive pålagt et afbestillingsgebyr.

Hvis du aflyser med mindre end 48 timer til opgavens påbegyndelse, så vil du blive pålagt et afbestillingsgebyr på 495 kr. inkl. moms.

Hvis afbestillingen sker under 24 timer inden det aftalte mødetidspunkt, vil du blive faktureret 10 % af opgavens samlede pris, dog min. 995 kr. inkl. moms.

Bliver vi brændt af på adressen vil du blive faktureret 50 % af opgavens samlede pris. Vær opmærksom på, at hvis du aflyser efter kontorets lukketid og opgaven skal udføres den næste dag, så betragtes det som, at vi er blevet brændt af. Kontoret åbner først kl. 8.00 i hverdagene og vi vil derfor ikke kunne registrere din afbestilling før vores medarbejdere allerede er kørt.

12. Tilbuddets omfang
Kun ovennævnte indgår i tilbuddet. Har man yderligere ting såsom trapper, trappetrin, dørtrin, bordplader, vindueskarme, flere rum, flere m2 m.m., bede i oplyse dette, så vi kan udregne en separat mer-pris.

Generel anbefaling:
Vi anbefaler ALTID at få ordnet dine gulve inden, at du får malet væggene. Gulve kan dækkes af efter gulvmandens besøg og dermed beskyttes, mens vægge ikke kan.

Hvis du alligevel vælger, at male først skal du være forberedt på: at vægge skal vaskes (grundet støv), at gulvpaneler skal eftermales (grundet de håndholdte kantslibere som kan ridse), og at der skal eftermales i bunden af væggene (afhængigt af efterbehandling kan man risikere, at det sprøjter op på væggene).

Derfor er det logisk at få besøg af gulvmanden først! Se afsnit 2 og 3.

Generelt:
Vi forbeholder os retten til prisændringer og forbeholder os prisfejl i tilbuddet.

Har du evt. nogle spørgsmål vedr. Arbejdsbetingelser kan du ringe til gulvmand dir. på 40206149

Arbejdsbetingelser

Arbejdsbetingelser – God arbejdsbetingelser – Se vores arbejdsbetingelser – gulvafslibning med arbejdsbetingelser – Hos os kan du leje en gulvsliber og se vores leje /arbejdsbetingelser

Arbejdsbetingelser

error: Content is protected !!